Mon anniversaire :)

Idag fyller jag 20! Kan ju tyvärr inte fira det med att gå till systemet..
menmen, jag får väl gå in i en vanlig affär här istället och låtsat att det är systembolaget? :)
Idag fick jag sovmorgon, härligt! Och familjen kom ihåg att jag fyllde år, familjen i frankrike alltså.
Inte dåligt, trodde dom skulle glömma, hahha. Fick en bok där det står om allting som är gratis i frankrike och så, så får kolla där i när jag vill hitta på något. Har även fått några vykort från Sverige, tacktack! :D

Men iallafall, inte gjort så mycket idag, lagat mat till barnen!
Första gången jag har kokat över couscous, visste inte att det gick, hahha. Jag och matlagning går verkligen inte ihop, men barnen åt iallafall :)

Har varit ensam i huset annars med städerskan hela förmiddagen, då barnen går i skolan till ett och mamman jobbar lika länge typ. Skulle aldrig klara av att ha en städerska hela dagen i mitt hus sen när jag får eget, haha. Tycker det känns så konstigt att ha någon i huset som man inte känner typ, men ja det blir ju rent iaf :P

Nu så är jag ledig ! Lite tråkigt, för ingen annan är ledig, för dom flesta barnen är lediga hela dagarna medan föräldrarna jobbar så då jobbar alla andra au pairer heldag idag typ :P Men jag behöver ju inte det eftersom mamman också är ledig..
Men funderar på om jag ska åka in till Paris iallafall och bara hänga, ska nog fira lite födelsedag med några andra au pairer sen i paris när dom har slutat :) Det lutar åt det iallafall, om det inte blir fredag istället. Jobbar ju tidigt imorgon så är bättre att gå ut fredag ist, men som sagt vi får se vad det blir!

Måste bara berätta, flickan var så gullig idag. Hon kom in i mitt rum, så sjöng hon "jag må hon leva" på engelska, franska och så tror jag det var spanska med, haha så himla söt. och så dansade hon till och så fick jag typ tusen kramar, inte dåligt alls :D
Men nu så ska jag ta tag i mitt liv och bege mig in till paris tror jag :)
Au revoir!

Merci beaucoup :)



Kommentarer
Postat av: Elisabeth Hultman

Grattis på 20-årsdagen!

Har idag läst din blogg och det är ju så fantastiskt härligt att få hänga med på ett hörn såhär:-)

För att bara ha varit på plats en vecka tycker jag du klarar dig superbra och alla ord och uttryck är helt korrekta;-) Tu seras une vraie Parisienne très vite!

Ha så underbart! Jag fortsätter följa bloggen.



Elisabeth

2011-09-07 @ 18:37:44
Postat av: Sofia Warsén

Stort grattis på 20-årsdagen kära syster! Hoppas dagen har varit bra och att du firade resten av kvällen tillsammans med dina nyfunna vänner.

Stor kram från mig

2011-09-07 @ 22:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0