I huvudstaden

Nu har jag gjort som alla andra och skaffat en blogg! Tyckte att det var ett bra tillfälle då jag ska åka till Frankrike om mindre än en månad nu! Herregud, vad fort det går. Tänkte blogga när jag är där nere mest för skojjs skull och så  attni där hemma får se vad jag gör. För det vill ni säkert veta ;)
Just nu befinner jag mig dock i Stockholm, träffar Emelie. Hon har nämligen flyttat upp hit och jag måste ju träffa henne innan jag åker, så nu har jag några dagar med henne. Kul! Idag har jag mest varit på stan och shoppat, har skoskav som aldrig förr, köpte därför ett par andra skor på rean. Men då fick jag ännu mer skoskav, så vet inte hur det ska gå imorgon. Men det fixar sig nog på något sätt :)
Imorgon när Emelie har slutat jobbat ska vi ut och äta, för att sedan festa till det lite. Hoppas på en kul kväll, och det tror jag att det blir också.
Men iallafall, tillbaka till frankrike! Jag ska bo 30 min väst om Paris i en mindre stad. Ska jobba som au pair och ta hand om två barn, en pojk och en flicka. Just nu är den stora frågan vilken skola jag ska gå på? Jättesvårt att veta när man sitter här hemma i sverige ju. Funderar på om det är bäst att gå på en skola som ligger cirka 5 min ifrån bara, eller om man ska köra på en skola inne i Paris iallafall. Jag vill ju vara så mycket som möjligt i paris och det skulle vara skönt att bara kunna stanna kvar i staden efter skolan. Men o andra sidan så r det rätt skönt att kunna åka till och från skolan på kort tid. Vilket dilemma! Jag får fundera mer på saken helt enkelt.
Men nu ska jag lägga mig och sova, trött som bara den. Var faktiskt uppe tidigt idag på morgonen ;)
À bientôt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0