VENDREDI!

Idag har jag sovit, läääänge!
Sen har jag tvättat på FRANSKA, det vill säga att jag har tvättat med en fransk tvättmaskin. ( ja, jag tog med mig min ordbok)
Jag har även fyllt på min mobil på FRANSKA, och det vill säga att jag gick och köpte sån där påfyllnadskod av en fransk människa och vi pratade BARA franska ;) hhaha . inte dåligt.
Men vilken skillnad om man pratar engelska eller franska för en del människor.
Först när jag skulle fylla på så frågade jag på franska om hon pratade engelska, hon bara "non" sen var hon påväg att gå igen och kollade inte ens på mig. hahah. sen började jag prata franska och då vips så blev hon JÄTTEtrevlig, hahah. Hon förklarade tillochmed hur jag skulle göra ! Men iallafall jag är väldigt stolt över mig själv trodde aldrig jag skulle klara av det på franska, hahah. Men nu gjorde jag det, kändes ungefär som när jag tog körkortet (a) hahah.
Sen hade jag lite tid innan flickan slutade skolan så satte mig i en park och läste lite.
Sen hämtade jag flickan från skolan, nu så är det rätt lugnt, väntar mest på att tiden ska gå så jag kan laga mat (pizza). Sen ikväll så blire paaaarty för hela slanten, är SÅ taggad :) hhaha.

Min bästa vän!


Parken jag väntade i


Kommentarer
Postat av: Sofia

Kära syster, nu har vi varit utan internet i ett dygn och när det äntligen funkade kastade jag mig på ipaden för att se hur mycket jag har missat. Skönt, nu är jag här igen och njuter av skön läsning tillsammans med en kopp kaffe och morgonsmörgåsen. Jag är så imponerad av att du redan tar dig fram med franskan. När vi väl kommer på besök om några månader, så kommer du att prata obehindrad franska.

2011-09-10 @ 10:05:12
Postat av: Elin

Men GUD vad bra du verkar ha det Mathilda!!! :)

Soft verkar du ha det med :P



2011-09-10 @ 17:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0