La clef

Inatt tror jag att jag hade feber, mådde så jäkla dåligt iallafall.
Har gjort hela dagen idag också egentligen, ända till kanske 7 eller nått nu på kvällen.
Nu är det lite bättre iallafall.
Iallafall, har skrivit in mig på skolan nu och betalat, så nu är jag pank! Ett tag framöver iaf, det är inte billigt alltså :P
Ska börja skolan på måndag. Det var så lustigt för först så hade dom ingen plats den tiden som jag ville gå på, men sen så frågade jag min värdmamma om det gick bra att jag tog en senare tid som dom på skolan ville. Men då ville min värdmamma prata med lärarna, och vips så fick jag ta vilken tid jag ville. Mycket lustigt ;) hahah.
Efter skolan som tog typ 3 timmar.. drygt. så gick jag och ett par tjejer runt i saint germain en laye. Vi åt lite crepes och så. Sen har jag jobbat, och nu ligger jag äntligen i min säng. sköönt, längtat hela dagen typ bara för att jag varit så himla trött ! Imorgon ska jag sova länge, kanske hela dagen om jag inte är bättre (a)

Utsikten från en park i Saint Germain :)



Kommentarer
Postat av: Amanda



Hejsan!



Kom in på din blogg av en ren slump & ser att du är jobbar som Au pair i frankrike. Kul, för jag har haft o har fortfarande tankar på att göra detsamma :) Så jag har lite funderingar om du har tid & lust att svara.. :)



Hur hittade du din familj, privat eller genom bolag (något du kan rekomendera)? Jobbar du hos en fransk eller svensk familj? Om en fransk, hur funkar de med språket elr kan du franska sen innan? :)



Tack på förhand!

Kram Amanda

2011-09-24 @ 21:18:44
URL: http://amandemoiselle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0