IKEA et Saint Germain

Idag var barnens första dag i skolan :) men bara två timmar, så nu vet jag hur jag ska hämta upp barnen och så.
Vi har varit på ett stort supermarket idag också på morgonen, så har äntligen köpt lite ansiktsvatten och så :)
Så nu behöver jag inte tvätta mig med vattnet längre. Skönt!

Vi har också varit på ikea, kollade bland all svensk mat. Blev så sjukt sugen på potatismos, köttbullar och lingon. OCh så klart gräddsåsen!
Men köpte lite choklad iaf, dom hade tyvärr inte svenska fiskar ni vet :P

Det är så himla varmt här, måste vara 30 grader. Svettas när man går i linne och shorts ! :o Niiiice
På kvällen så träffade jag en annan au pair fårn österrike som också bor i l'etang la ville.
Det var kul att träffa en annan au pair, har ju bara varit med familjen hela veckan.
Vi åkte in till saint germain som är en mysig stad väldigt nära letang la ville. Så satte vi oss på en restaurang/pub/cafe. Nån blandning :) Satt där och pratade lite, mycket trevligt !
Jag har ett litet problem dock, jag har liksom börjat blanda ihop språken,
Ibland slänger jag in svenska i engelskan, och ibland slänger jag in lite franska.
Och ibland lyckas jag kläcka ur mig meningar med alla tre språken i? vet inte hur jag lyckas.
men det där kanske försvinner? hoppas det.. haha.
Så mycket att berätta för det är så mycket nytt hela tiden. Men jobbigt att skriva så lämnar det här ! haha (a)
Åh, bara en sak till. Pappan i familjen kommer hem i natt, så jag får träffa honom första gången när han kommer om jag är vaken, eller får jag träffa honom imorgon :) spännande !
Men nu lite bilder.. VOILA:) :

Betyder typ " Prova Sveriges favoriträtt ikväll"






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0