Första arbetsdagen

Idag på morgonen gick jag upp tidigt för att ta bussen till skolan med flickan. Gick bra, men sen när jag skulle hem så var det värre. Bussen som skulle ta mig hem bara körde förbi. Visste inte att man måste vinka!? för att den ska stanna, trodde det räckte med att man stod där och kollade på den. Men , nu vet jag. Sen gick inte nästa förrän om två timmar. Så var tvungen att ta tåget istället, och åka en himla omväg som tog cirka en timme.. menmen.
När jag väl var hemma så åkte jag till Maison Lafitte för att träffa Amanda, mycket trevligt :)
Vi tog en kaffe på ett café, servitören var dock väldigt otrevlig, gillar nog inte icke franska människor skulle jag tro. Så dit blir det nog inte fler ggr, haha. Men kaffet var gott iallafall :)
Efter det gick vi runt lite i maison lafitte, blåste väldigt. Lite synd.
Vi gick in i ett supermarché och köpte massa gott! Godis , chips och cola. Har inte ätit godis på så länge nu ju. Så vi satte oss på en bänk och snackade skit och fettade oss ;) hahah. Måste göras om!
Måste dock gömma godiset i mitt rum, så att inte några barn hittar det. :P
Senare på dagen var det jobb. Första jobbdagen !
Det gick bra, gjorde lasange till barnen och lite gurka, inte så svårt :) haha
Har haft lite kuddkrig med flickan, och så har vi läst. Mysigt :)
Imorgon har jag sovmorgon, men ska ändå upp tidigt för ska med martina in till paris igen.
Så får vi se vad som händer, kommer nog aldrig tröttna på att åka in dit ! haha
Nu ska jag, om jag orkar, se första avsnittet av ensam mamma söker. Är så glad att jag kan se det här ifrån :D haha
Ha det fint allihop!


Kommentarer
Postat av: Sofia Warsén

Härligt syster! Första arbetsdagen avklarad. Snart är du rutinerad och van som aldrig förr:)!

Lasagne, det må jag säga! Vilken lyx! Den smakar jag gärna vid något tillfälle.

Jag skrattade gott åt ditt äventyr för att komma hem igår. Tänk, så där har även jag stått några (hundra) gånger. Man känner sig lagom dum när sånt händer och man tittar sig gärna snabbt runtomkring för att se om det var någon som såg. Precis som om någon skulle veta varför man stod där till en början...:)

Ha en fin dag i Paris, jag ska tänka på dig och alla café au lait som du säkert dricker på mysiga caféer, när jag själv sitter och hänger över manus.

Stor kram

2011-09-06 @ 07:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0