Älskade onsdag

Idag är det bonde söker fru igen, det vi alla väntar på ;) och nu snart, hoppas jag att jag kan kolla på det!
Idag sov jag till typ elva, vaknade av städerskan. Men det var väl tur det annars hade jag nog sovit ända tills barnen kom hem. Lagade mat till barnen, vilket var hemskt. Lyckades inte med någonting, fick slänga två omeletter för dom fastnade i stekpannan. Aldrig gjort innan, vet inte vad det var för fel idag. Sen skulle jag göra couscous, som blev alldeles för vattnig men kunde inte slänga den med för barnen väntade typ. Men iallafall, killen gillade det inte (inte lustigt) så det var lite pinsamt. haha. Hoppas det går bättre imorgon!
När jag blev ledig så åkte jag in till paris för att möta upp Lina. Vi gick till svenska affären, som var en stor besvikelse. Jätteliten och godiset var hårt och tidningarna gamla :/ Och massa lådor på golvet typ.. så kommer nog inte dit så jätteofta, möjligtvis för att köpa gott & blandat eller något. Dom hade gravad lax också! Köpte bara lite lösgodis, jättedyrt och små påsar. Men svenskt godis är ju alltid svenskt godis ;) och ville ha till bonde också!
Sen gick vi till mcd, första gången på aslänge för mig som brukade vara där typ varje dag förut. haha.
Väl där så blev jag typ utskälld (antagligen för att dom inte gillar engelska) vet inte.
Men iallafall jag sa att jag ville ha en meny, sen hörde hon att jag ville ha två. Sen när jag sa att jag bara skulle ha en så började hon. "varför sa du 2? varför sa du att du ville ha 2? varför hörde jag att du sa 2?" menar shit, jag vet inte vrf hon hör saker.. iallafall, kändes lite wierd. Ingen chans att svara ens, haha. Men iallafall jag fick min meny sen, men mcdonals i frankrike är verkligen inte att rekomendera, varit där tre gånger.
Första gången fick jag vänta en halvtimme, andra gången gick det inte att beställa en cheese och tredje gången utskälld. var nog sista gången, haha. (nej, jag är inte mcdonalds nörd)
Efter det så gick vi lite på hm, sen åkte jag hem.
Har ätit middag med familjen, och jag börjar verkligen märka att jag förstår en del franska nu.
Plus att jag idg har skrivit mina första sms på franska ;) haha.
Nu blir det bonde , sen sova för ska upp till skolan imorgon :)
Au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0