1 septembre

Idag har jag fått mitt kort till tåget, RER och bussarna ! Känns väldigt skönt, nu kan jag ta mig in till paris ;)
Hääärligt! Har dck inte varit där än, vi skulle åkt dit idag. men det blev ändrade planer, vi åkte till ett shoppingcenter istället, för pojken skulle ha nya skor :)
Jag trivs bara bättre och bättre för varje dag känns det som.
Idag har verkligen varit en bra dag, jag har pratat franska med barnen också ! HELA meningar, stolt! haha och dom förstår ! inte dåligt ;) det är lättare att prata med barnen tkr jag, man är liksom inte lika rädd för att det ska bli fel då, borde ju inte vara det annars heller eftersom att alla förstår att jag inte kan prata perfekt franska. Men det är lättare iallafall, tycker jag. Har lekt mycket med barnen idag, trivs med dom :D
Vi har också varit vid skolan la clef, i saint germain och kollat. Men jag funderar på att kolla skolor i paris också, behöver inte bestämma mig än på ett tag. dom flesta börjar slutet av september.
Imorgon ska vi till ett supermarket tror jag. Barnen ska gå till skolan också första dagen, så jag får se vart vi släpper av dom och så! Sen kanske jag ska träffa en annan au pair som bor i samma stad som mig, Annars blir det senare i helgen ;) På lördag ska jag iallafall till paris och shoppa med amanda är det tänkt :) Ser fram emot det !
Nu ska jag sova, har lite ont i huvudet.
au revoir, bonne nuit :)

Åh förresten, god nyhet!
Mamman berättade att flickan hade kommit och sagt att jag har blivit bättre på att förstå och prata franska, det värmer ;) haha

Flickan leker i mitt rum :) alltid har dom något för sig, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0