Escargot à la canelle

Idag skulle pojken upp vid åtta, så jag gick och väckte honom. Tänkte sen att jag skulle få gå och sova igen, men självklart började katten skrika så flickan vaknade. Så då var ju det rätt kört eftersom hon var jättepigg! Gick dock och småvilade lite iallafall medan hon spelade the sims. ;) Efter det har vi lagat mat och bakat bullar (escargot à la canelle) SAMTIDIGT. Och det är inte så lätt, eftersom intresset av att baka kommer och går hos flickan. Men dom blev klara till slut iallafall. Dom blev väl sådär.. tror inte dom vet vad pärlsocker är här? det finns inte ens med i min fransk-svenska ordbok.. Sorgligt men sant. Det blev alltså kanelbullar utan pärlsocker.
Efter det har det varit fight mellan barnen, så jag har varit ute och letat efter flickan ett tag. Hon upphittades, visade sig nämligen att hon bara varit på trädgården medan jag har sprungit runt i hela området. Men det är väl alltid underhållande med lite kurragömma.
Nu har barnen två kompisar över här, så dom bråkar inte längre iallafall, men det blir ju inte mindre tyst för det.
Har lagat mat till alla fyra barnen också, blev liiiite för mkt men iallafall, det blev bra !
Nu kom mamman hem (jag är ledig). Så nu ska jag se film eller sova eller något
Ser verkligen fram emot imorgon då jag är ledig på eftermiddagen :)
Au revoir!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0