Enfin le premier jour en France!

Första dagen i Frankrike idag :) Vaknade upp i Stockholm och var så himla nervös! Ville typ nästan inte åka. Var nervös för flyget och allting, men det gick bra. Fast fick packa upp typ hela mitt handbagage, för dom ville att jag skulle lägga min laptop i en egen box när dom åkte igenom den där säkerhetskontrollen, och min dator låg såklart längst ner i väskan så blev lite stressigt när det var folk bakom mig. haha, men det gick bra :) Flyget kom fram en kvart för tidigt, inte dåligt! På flygplatsen möttes man av fransk musik, mysigt. Jag hittade min väska också tillslut. Fast stod vid fel rullband ett tag då det hade blivit lite fel. Men jag måste se väldigt svensk ut, för en man kom fram till mig olch pratade svenska direkt, sen gick han fram till ett par andra och sa samma sak på franska. Kul! eller inte.. hahha, jag är så smart med som svarar med "merci beaucoup", som om jag inte kan säga det på svenska tillbaka då. hah. Iallafall familjen mötte upp mig, och det verkar vara en jättehärlig familj!
Barnen var så söta och blev verkligen överglada över presenterna och jag fick massa kramar:D så söta! Dom hjälpte mig att packa upp också o allting :) Dom är så "artiga" också, frågar alltid innan dom kollarpå någonting som är mitt, och frågar om dom får hjälpa mig packa upp och frågar om jag vill att dom öppnar fönstret:D haha. Dom har också lärt mig massa nya ord på franska.
Vi åt lunch,
och det är verkligen förätt, huvudrätt och efterrätt här!
Först åt vi lite gurka och tomater och bröd till, sen bliev det couscous och kyckling, och till sist chokladkaka med glass och kaffe. Ja, jag blev väldigt mätt!
Sen vid åtta var det middag igen. Det blev kyckling och ris, och efter maten åt vi OST! Tycker det är så kul, känns verkligen franskt :D Den ena osten smakade fruktansvärt (a) , men den andra var god! Sen efter det frukt, sen chokladkaka igen! haha,. jag lär inte gå hungrig här.
Vi var i saint germain och kollade barnens skola och min, ska också gå i skola i saint germain! :)
Så mycket att berätta men måste sluta nånstans, så jag slutar här och nu :)
Nu ska jag sova, för jag är sååååå trött!
Sleep well! I will :)

Mitt badrum

Mitt sovrum


Pojken var väldigt noga med hur han ställde upp allt mitt smink i skåpet, sen visade han hur han hade sorterat!

Så himla söt, behövde inte göra någonting ;)

 


Kommentarer
Postat av: Sara engdahl

Gud vad det e kul att läsa din blogg mathilda :) blir lite lagom avundsjuk blir också lite sugen .. Hoppas allt e bra , tänker på dig här hemma o längtar till

Midsommar <3

2011-08-31 @ 00:34:42
URL: http://saraengdahls.blogg.se/
Postat av: Amanda Adilova

HAHA jag fick oxå packa upp min handbagage xD för datorn fy fan. Blev så stressad :P

2011-08-31 @ 12:55:08
URL: http://papayaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0