Loppis i Maison Lafitte

Idag åkte jag rätt tidigt på morgonen (tycker jag iallafall) till Maison Lafitte för att träffa Amanda och Lina, det var nämligen "loppis" där idag. Sjuuuuukt mycket folk ! Värre än paris typ, hahah. Vi köpte inget, men det fanns många fina saker. Det var så kallt bara, hade på mig shorts för det var sol och klarblå himmel ute när jag vaknade. Trodde det var varmt, men näpp, det var det inte! Tror jag håller på att bli sjuk nu med, har ont i halsen och ont i huvudet :/ Jobbigt värre, men får väl försöka vila lite och hoppas på att det blir bättre.
Iaf efter maison lafitte så drog vi inte till paris (ovanligt) men jag ÄLSKAR verkligen den staden x) Vi gick till svenska kyrkan där det typ är fika och träffar varje söndag, det var trevligt. Drack lite te och träffade en del aupairer :) Sen gick vi vidare några stycken till champs elysées för att kolla i lite affärer. HM tillexempel, fortfarande favoriten ;) haha. Men iallafall, det är typ dött i hela paris utom på champs elysees på söndagar, för allt annat är stängt :P Men det var inte så dåligt där iallafalll. Köpte inget, men ska nog åka och shoppa imorgon tror jag, MÅSTE köpa strumpbyxor. Man kan tydligen inte gå med bara ben här på nätterna, eller så¨kan man det men min värdmamma tyckte inte det. Så det är väl lika bra att ha strumpbyxor tänkte jag, säkrare så . Så det blir nummer ett på inköpslistan imorgon :)
Senare när jag kom hem tog jag en runda med bilen, mamman ville att jag skulle ut och köra lite för ska hämta barnen på onsdag.
Det gick bra iallafall, pojken var dock ute och "inspekterade" bilen efter.. han gillar mig verkligen inte! haha. menmen.
Det regnar väldigt mycket här nu förreseten! FÖR mycket, igår skulle vi dragit ut igen, men det typ öste ner.. och nu regnar det igen, så sitter i sängen nu med te, myyys! Hoppas att halsen går över också..
Tyvärr så dog min kamera idag, batteriet. Så tog inga bilder men har snott en från amanda (a) haha.
Voila !

Champs élysées
Lina, Lina, jag och Moa


Kommentarer
Postat av: Sofia Warsén

Hej syster! Jag håller med dig när du säger att du tror du "håller på att bli förkyld". Din helg låter väldigt lik våran nere i Skåne. I både lördags och söndags var det mulet, grått och ruggigt hela dagen, och regn fick vi också. Det tar emot att klä på sig långärmade, tjocka tröjor och jackor, eftersom man inte vill ha höst riktigt än. Men halsont fick vi som på beställning alla tre, Simon, Micke och jag.

2011-09-19 @ 07:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0