Kartläsning

Har inte kunnat uppdatera förrän nu eftersom mamma syster och jag sov på hotell sista natten, och jag orkade inte släpa med mig datorn. Men i fredags så började vi med att ta tåget till hotellet och checka in där, tycker verkligen om att bo på hotell, så himla mysigt! Speciellt när man är där med familjen ;) Senare började vi turistandet med montmartre och sacre coeur, vi gick och kollade lite på alla konstnärer när dom satt och målade. Sen satte vi oss på en restaurang på det lilla konstnärstorget. Mycket folk, men gott var det ! Åt upp allting tillochmed ;) Efteråt gick vi vidare mot moulin rouge, tog lite kort och så. verkligen märkligt område, bara massa sexshoper överallt.. :P
Efter det gick vi förbi galeries la fayette och printemps. Var fina julskyltningar i fönstrena där. Gick även in och kollade lite i galeries la fayette. Köpte inget, för ska spara pengar ;)
Efteråt gick vi till vårt sista mål saint michael, som är ett väldigt mysigt område. Satte oss på ett litet cafe där och bara mös. Gick sedan tillbaka till hotellet och köpte hem baguette och vin, riktigt franskt!
Dagen efter så gick vi till le louvre (efter hotellfrukosten).
Det var faktiskt kul, även om jag inte är så mycket för museér. Efter louvren gick vi och strosade lite, hittade en jättemysig gata som jag aldrig varit på förut.( rue montorgueil) för er som vill kolla upp den. Satte oss på en resaurang där och åt. Hamburgare är extremt dyrt här, när man äter på riktig restaurang. Lyxmat? kanske. haha.
Sen skulle jag följa dom till flygplatsen, och jag hade ju berättat att detär mycket bättre att ta RER:en. MEN den gick ju inte just den dagen, så det var lite fail av mig. Fick åka till en annan station och sen ta buss därifrån. Så dom fick stressa lite stackarna, men dom hann med flyget iallafall!
Efter det åkte jag hem, för lite utgång på en båt med några tjejer. Det var helt okej fast jag var vääääldigt trött, men det var helt klart värt att dra ut :)


Det var mycket folk innan kortet togs (a) hahah.
Datorn hänger sig så fort jag försöker ladda upp mer bilder, så jag gör det senare ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0